بهترين سايت هاي فريلنسري چيست؟ ۷ سايت ايراني + خارجي براي كسب درآمد

۱۱۳ بازديد

سايت فريلنسرينگ چيست؟ چه خدماتي در اين سايت‌ها ارائه مي‌شود؟ بهترين نمونه‌هاي خارجي و داخلي آن كدامند؟ در اين مقاله با ما همراه باشيد تا به بررسي اجمالي شغل فريلنسري، به چند پلتفرم ايراني و خارجي براي فعاليت بپردازيم. به اين نكته توجه كنيد كه براي ورود به سايت‌هاي خارجي، مي‌بايست از طريق يك برنامه تغيير آي پي اقدام كنيد.


سايت فريلنسينگ خارجي چيست؟ممكن است شما هم به فكرتان زده باشد كه بخواهيد فريلنسري كار كنيد و پروژه‌هاي خارجي انجام دهيد. اين كار مي‌تواند بسيار جذاب و در عين حال سخت باشد. شرايط سختي آن، قوانين احراز هويت و واريز نقدي است كه مي‌تواند بسيار دردسر ساز بوده و عملا براي ما غيرممكن باشد. با اين حال، سايت فريلنسينگ خارجي مي‌توانند با يكسري شرايط، اين كمك را براي شما داشته باشند كه بتوانيد مستقيما با كارفرماهاي خارجي ارتباط برقرار كرده و كارهاي آنها را انجام دهيد اما منظور از سايت فريلنسينگ خارجي چيست؟


سايت فريلنسري يك پلتفرم آنلاين است كه مشاغل يا افرادي را كه نياز به برون سپاري وظايف و پروژه‌هاي خود دارند را در خود استخدام مي‌كند. در اين مجموعه‌ها، فريلنسرها مي‌توانند با مهارت و تخصص لازم براي تكميل اين پروژه‌ها اقدام كنند. وب‌سايت‌هاي فريلنسري معمولا كتگوري‌هاي مختلفي از انواع شغل‌هاي مختلف را در خود پوشش مي‌دهند كه شامل نگارش و توليد محتوا، طراحي گرافيك، برنامه‌نويسي، توسعه وب و ساير فعاليت‌هاي ديگر را ارائه مي‌دهند.
وب سايت فريلنسري به مشاغل و افراد اجازه مي‌دهند پروژه‌ها يا مجموعه‌اي از درخواست‌هاي خود را پست كنند و پيشنهادات يا آفرهايي را از فريلنسرهايي كه علاقه‌مند به انجام آن كار هستند، دريافت كنند. سپس فريلنسرها مي‌توانند در مورد تعرفه‌ها و شرايط خود با مشتريان مذاكره نمايند و پس از توافق انجام شده بين آنها كه غالبا با تاييد كارفرما همراه است، كار شروع مي‌شود. وب‌سايت‌هاي فريلنسر در اين ميان نقش يك واسط را دارند كه معمولا براي تسهيل تراكنش و ارائه خدمات مختلف مانند پرداخت، حل اختلاف و ابزارهاي ارتباطي، از فريلنسر و مشتري (هردو) كميسيون يا كارمزد دريافت مي‌كنند. برخي از وب سايت هاي فريلنسري معروف عبارتند از Upwork، Freelancer، Fiverr و Guru.

 

خدمات انجام شده در سايت فريلنسري چيست؟به طور اجمالي در مورد خدماتي كه در سايت فريلنسري ارائه مي‌شوند، در قسمت قبل اشاره كرديم كه در اين حالت مي‌توان به طور گسترده بيان كرد:
نگارش متون و ترجمه: شما مي‌توانيد سفارش‌هايي را براي نگارش مقالات، پست‌هاي وبلاگ، تصحيح غلط‌هاي املايي يا نگارشي، ترجمه اسناد و موارد ديگر در اين بخش در اين سايت ها ارائه كنيد.طراحي گرافيك و فايل‌هاي چند رسانه‌اي: بخش مهمي از خدمات سايت فريلنسري مربوط به طراحي گرافيكي است كه شامل ايجاد لوگو، طراحي وب سايت، ايجاد انيميشن، ويدئو و ساير پروژه‌هاي مالتي مديا مي‌شود.برنامه نويسي و فناوري اطلاعات: شما مي‌توانيد تمام نياز خود براي دريافت خدمات برنامه نويسي از جمله توسعه نرم افزار، ايجاد وب سايت، برنامه‌هاي تلفن همراه، ساخت و مديريت پايگاه‌هاي داده، انجام تنظيمات امنيت سايبري و غيره را از طريق اين پلتفرم‌ها درخواست دهيد.خدمات مشتريان: برخي ديگر از خدمات ارائه شده در اين سايت‌ها شامل انجام وظيفه پشتيباني، چت با مشتريان، مديريت ايميل، ديتا اينتري و غيره مي‌باشد.خدمات بازاريابي: شما مي‌توانيد از خدمات بازاريابي نيز در اين سايت‌ها استفاده كنيد كه شامل ماركتينگ و ايجاد كمپين هاي فروش براي سايت، رسانه‌هاي اجتماعي، خدمات بهينه سازي موتورهاي جستجو، بازاريابي ايميلي و غيره مي‌باشند.همچنين در بخش معماري و خدمات مهندسي يا حسابداري و امور مالي نيز پروژه‌هاي فريلنسري در اين سايت‌ها قابل ارائه است.

 

معرفي بهترين سايت هاي فريلنسينگ خارجيحال نوبت آن است تا به معرفي بهترين سايت‌هاي فريلنسينگ خارجي بپردازيم كه مي‌تواند يكي از بهترين درآمدها را در ايران براي شما به همراه داشته باشد. در اين حالت مي‌توان گفت:
1- سايت فريلنسينگ UpworkUpwork يكي از مواردي كه بدون هيچ شبهه‌اي در ليست 10 وب سايت فريلنسري برتر براي مبتديان جاي مي‌گيرد. Upwork يك پلتفرم محبوب براي فريلنسرها جهت يافتن پروژه در كارهاي مختلف از جمله توسعه وب، نوشتن، طراحي و فعاليت‌هاي پشتيباني سايت و ادارات است. Upwork مزيت‌هاي دارد كه شامل موارد زير هستند:
رابط كاربرپسند،گزينه‌هاي جستجوي قوي،پرداخت ايمن و مطمئن كه مي‌توانيد به اعتبار سايت به خوبي اعتماد كنيد،همچنين اين پلتفرم براي پروژه‌هاي فشرده مكان بسيار مناسبي خواهد بود،غالب افراد در اين پلتفرم و مشتريان، قابل اعتماد بوده و كلاهبرداري در آن انجام نمي‌شود.بهره‌مندي از مجموعه‌اي بزرگ از مشتريان را ارائه مي‌دهد كه كار را براي فريلنسرها آسان مي‌كند.علاوه بر اين، Upwork يك سيستم پرداخت امن، خدمات حل اختلاف و ابزارهايي را براي كمك به فريلنسرها ارائه مي‌دهد تا پروژه‌ها و زمان خود را به طور موثر مديريت كنند. يكي از نكاتي كه بايد در هنگام فعاليت در Upwork توجه كنيد، كميسيوني براي درآمد فريلنسرها است. همچنين توجه كنيد كه گزينه عضويت رايگان و همچنين عضويت‌هاي پولي با مزاياي اضافي مانند دسترسي به آگهي‌هاي شغلي بيشتر و نتايج بهتر در جستجو در اين پلتفرم ارائه مي‌شوند. از سوي ديگر لازم است بدانيد كه فضاي اين پلتفرم به شدت رقابتي بوده و به جهت فيچر مذكور، پيشنهاد‌هاي شغلي فرد و شركت‌ها قابل تشخيص نيست.


2- سايت فريلنسينگ Fiverrيكي از بزرگترين وب سايت هاي فريلنسري در دنيا است كه ادعا شده تا 11 ميليون يوزر دارد. نخستين بار فايور در سال 2010 ساخته شده است و اكنون در بين ايرانيان نيز بسيار محبوب است. در Fiverr شما به عنوان فريلنسر مي‌توانيد طيف بسيار زيادي از خدمات را بدست آوريد كه شامل خدمات طراحي گرافيكي، نگارش متون و برنامه نويسي و بازاريابي ديجيتال هستند. اگر به بيشينه نام اين پلتفرم نگاهي بيندازيد، نام آن را مي‌توان برگرفته از خدمات 5 دلاري آن گرفت. اگرچه اكنون فريلنسرها مي‌توانند بر اساس تجربه و پيچيدگي پروژه هزينه بيشتري براي خدمات خود دريافت كنند.


مشتريان مي توانند فريلنسرها را در وب سايت فريلنسينگ Fiverr با استفاده از كلمات كليدي و فيلترها جستجو كنند، پروفايل و نمونه كارهاي آنها را مشاهده كرده و آنها را براي خدمات خود استخدام نمايند. Fiverr يك سيستم پرداخت امن ارائه مي‌دهد و خدمات حل اختلاف را نيز براي اطمينان از حافظت حقوق فريلنسرها و مشتريان دارد. Fiverr همچنين ويژگي‌هاي مختلفي را براي كمك به فريلنسرها براي رشد كسب‌وكار خودشان ارائه مي‌كند كه شامل ابزارهايي براي مديريت پروژه‌ها و برقراري ارتباط با مشتريان يا بررسي درخواست و درآمد آنها است. جاب است بدانيد كه Fiverr طيف وسيعي از منابع و محتواي آموزشي را براي كمك به فريلنسرها در بهبود مهارت‌هاي خود و موفقيت در پلتفرم ارائه مي‌نمايد.


3- سايت فريلنسري TopTalيكي از سايت هاي تازه وارد در دنياي فريلنسري است كه معمولا براي مشاغل و درخواست‌ها در حوزه توسعه نرم افزار، طراحي و امور مالي كاربرد دارد.  TopTal به دليل فرآيند غربالگري دقيق خود، كه شامل ارزيابي داوطلبان بر اساس مهارت‌هاي فني، مهارت زبان و توانايي‌هاي ارتباطي آنها مي‌شود، سخت‌ترين شرايط را داشته و به همين خاطر منحصر به فرد است. فرآيند غربالگري TopTal به گونه‌اي طراحي شده است كه اطمينان حاصل شود كه تنها 3 درصد از استعدادهاي برتر آزاد در شبكه پذيرفته مي‌شوند. پس از پذيرش، فريلنسرها مي‌توانند روي پروژه‌هايي براي مشتريان هدف TopTal كار كنند كه در خود طيف وسيعي از استارتاپ‌ها، SMB‌ها و شركت‌هاي بزرگ را شامل مي‌شود.
پلتفرم TopTal طيف وسيعي از ابزارها و منابع را براي كمك به مشتريان در مديريت پروژه‌هاي خود و همكاري با مترجمان فريلنسر فراهم مي‌كند. اين قابليت‌ها شامل ابزارهاي ارتباطي بلادرنگ، رديابي زماني و نرم افزار مديريت پروژه براي فريلنسرها است. TopTal براي فريلنسرها نرخ حق بيمه‌اي در نظر مي‌گيرد. به طور كلي، TopTal يك پلتفرم معتبر است كه مي‌تواند گزينه خوبي براي مشاغلي باشد كه به دنبال استخدام استعدادهاي فريلنس سطح بالا هستند.


4- وب سايت فريلنسر دات كاميكي از پلتفرم‌هايي كه مي‌بايست يكبار آن را درنظر بگيريد و مي‌تواند براي ايرانيان بسيار مناسب باشد، Freelance.com است. فريلنسرها مي‌توانند در قالب اين پلتفرم، حساب‌هاي كاربري خود را ايجاد كنند، مهارت‌ها و تجربيات خود را به نمايش بگذارند و در ليست درخواست‌هاي ارائه شده، به مشتريان پيشنهاد دهند. در واقع شيوه كار اين سايت برعكس حالت‌هاي ديگر است و به همين خاطر به مشتريان امكان آن را مي‌دهد تا تمام پيشنهادات مشتريان را مشاهده كرده و بهترين آن را متناسب با نياز و بودجه‌شان انتخاب كنند.


Freelancer.com براي خدمات خود هزينه‌هايي از جمله كميسيون براي هر پروژه‌اي كه از طريق پلتفرم تكميل مي‌شود، دريافت مي‌كند. اين پلتفرم همچنين طرح‌هاي اشتراك مختلفي را براي مشاغل ارائه مي‌دهد كه مي‌توانند به كمك آن براي ويژگي‌هاي بيشتر دسترسي داشته باشند. قابل ذكر است كه شبكه گسترده كارفرمايان و فريلنسرهاي آنها در 247 كشور، منطقه و قلمرو گسترده شده است و از سال 2001 تاكنون بيش از هفت ميليون پروژه را ميزباني كرده‌اند. همچنين قابل ذكر است كه در اين پلتفرم، فريلنسر تنها زماني پرداخت شما را انجام مي‌دهد كه از كار ارائه شده توسط فريلنسرهايش راضي باشيد.

 

معرفي بهترين سايت هاي فريلنسينگ داخليحال بايد به سراغ بهترين سايت هاي فريلنسينگ داخلي برويم كه در ادامه 3 مورد از بهترين هاي آن را پيشنهاد مي‌كنيم. قابل ذكر است كه اين سايت‌ها همگي در داخل بوده و مي‌تواند براي كساني كه تجربه فريلنسينگ را نداشته اند، قبل از ورود به دنياي فريلنسري خارجي، مناسب باشد. در اين خصوص بايد گفت:
5- وب سايت پونيشاحتما شما هم نام پلتفرم پونيشا را شنيده‌ايد. اين وب سايت، محلي است كه مي‌توانيد در آن انواع مختلفي از پروژه‌ها را مشاهده كنيد. از مشاغل طراحي و برنامه نويسي گرفته تا غيره، در اين پلتفرم حرفه‌هاي بسياري پيدا مي‌شوند. از جمله نكات مهمي كه لازم است در مورد اين سايت بدانيد، وجود بيش از 270 هزار فريلنسر است كه به همين خاطر شما مي‌توانيد در آن كيفيت و سرعت بالايي را در انجام مسئوليت‌هاي خود داشته باشيد.
شما مي‌توانيد در زمينه‌هاي مختلفي اعم از برنامه نويسي، بازي سازي، ترجمه، تايپ، ديجيتال ماركتينگ و غيره در اين وب سايت مشاغلي را بيابيد. از سوي ديگر، حجم بسيار زيادي از كارفرمايان ايراني در اين سايت حضور دارند كه مي‌توانند نياز كامل فريلنسرها را برطرف كنند.
6- انجام ميدماز جمله سايت‌هاي قديمي و مورد اعتماد در ايران است كه مي‌توانيد به كمك آن براي تمامي كارفرماها، خدماتي را ارائه دهيد. همانطور كه از نام آن نيز پيداست، پلتفرم انجام ميدم پلي براي اتصال كارجوها به كارفرمايان است كه مبتني بر مهارت‌ها و سابقه كاري آنها مي‌باشد. جالب است بدانيد كه بيش از 325 هزار پروژه در اين بستر انجام شده است و روز به روز بر تعداد آن نيز افزوده مي‌شود.


از مزاياي استفاده از سايت “انجام ميدم” براي فريلنسرها، مي‌توان به امكان كسب درآمد بالا در كنار كنترل كامل بر روي زمان و شيوه انجام تسك‌ها و از جمله مزاياي استفاده براي مشتريان مي‌توان به امكان دستيابي به خدمات با كيفيت بالا و به صرفه قيمت اشاره كرد. شما مي‌توانيد تسك‌ها و وظايف مختلفي كه نياز داريد را در اين سايت ارائه كرده و به سرعت چند نفر را براي انجام آن پيدا كنيد.جوان ايراني (irjavan.com)


7- كارلنسرمورد انتهايي از سايت‌هاي فريلنسري در اين مقاله، سايت كارلنسر است كه مي‌توانيد با تكميل پروفايل كامل خود، امكان فعاليت در اين پلتفرم را داشته باشيد.  شما مي‌توانيد با تكميل پروژه‌هايي كه كارفرمايان ثبت مي‌كنند، امكان كسب درآمد از اين سايت را داشته باشيد. از سوي ديگر، شما مي‌توانيد پروژه‌هاي مرتبط با خود و توانايي‌هايتان را ثبت كرده و منتظر باشيد تا كارفرما درخواستي را براي شما ثبت كند.
از ديگر سايت‌هاي ايراني كه مي‌توان در اين بخش از آنها ياد كرد، بايد به پارسكدرز، پارس فريلنسر و غيره اشاره نمود.

 

پرسش هاي متداولبرخي از پرسش‌هاي متداولي كه ممكن است شما كاربران راجع به سايت فريلنسينگ داشته باشند، عبارتند از:
وب سايت فريلنسر چيست؟وب سايت فريلنسر يك پلتفرم بر بستر فضاي مجازي است كه مي‌توانيد به كمك آن، فريلنسرها را با مشترياني كه به دنبال خدمات يا سرويس‌هايي هستند مرتبط كنيد. اين وب سايت‌ها طيف وسيعي از فرصت‌هاي فريلنسري را در زمينه‌هاي مختلف از جمله توسعه و طراحي سايت، طراحي متريال‌هاي گرافيكي و نيز ترجمه و تايپ، سئو و غيره ارائه مي‌دهند.
وب سايت هاي فريلنسر چگونه كار مي كنند؟ شيوه اصلي و طرز كار سايت فريلنسينگ بدين صورت است كه پلتفرم آنها به فريلنسرها اجازه مي‌دهند تا پروفايل‌هايي ايجاد كنند. سپس با تعيين هويت و مهارت و تخصصشان، آنها را به نمايش بگذارند. از سوي ديگر، مشتريان مي‌توانند كارهايي كه نياز دارند را ارسال كنند و فريلنسرهايي را استخدام كنند كه با شرايط آنها مطابقت دارند. فريلنسرها و مشتريان از طريق پلتفرم براي تكميل پروژه ارتباط برقرار مي‌كنند و تبادل كار و مالي انجام مي‌شود.
مزاياي استفاده از وب سايت هاي فريلنسر چيست؟مزاياي استفاده از وب سايت‌هاي فريلنسر شامل موارد متعددي است كه از جمله آن بايد به توانايي ارتباط با مشتريان از سراسر جهان، انعطاف پذيري براي كار از هر نقطه و پتانسيل كسب درآمد بالاتر است. علاوه بر اين، اين وب سايت ها يك پلتفرم امن براي پرداخت‌ها و مديريت پروژه ارائه مي‌دهند. شما مي‌توانيد از درآمد دلاري آن به خوبي استفاده كنيد.


آيا استفاده از وب سايت هاي فريلنسر رايگان است؟اكثر وب سايت‌ فريلنسينگ هم پلن‌هاي رايگان و هم برنامه‌هاي پولي ارائه مي‌دهند. برنامه‌هاي رايگان معمولا دسترسي محدودي به ليست مشاغل و ويژگي‌ها دارند، در حالي كه پلن‌هاي پولي مي‌تواند براي شما فرصت‌ها، ويژگي‌هاي برتر و غيره را فراهم كند. علاوه بر اين، برخي از وب سايت‌ها از درآمد فريلنسر كميسيون دريافت مي‌كنند.
برخي از وب سايت هاي فريلنسر محبوب كدامند؟در بين بهترين سايت‌هاي فريلنسينگ خارجي، مي‌توان به فايور، آپ ورك، فريلنسر دات كام اشاره كرد. همچنين در پلتفرم داخلي مي‌توان به سايت‌هاي پونيشا، انجام ميدم و كارلنسر اشاره كرد.

 

https://irjavan.com/%d8%a8%d9%87%d8%aa%d8%b1%db%8c%d9%86-%d8%b3%d8%a7%db%8c%d8%aa-%d9%87%d8%a7%db%8c-%d9%81%d8%b1%db%8c%d9%84%d9%86%d8%b3%d8%b1%db%8c-%da%86%db%8c%d8%b3%d8%aa/

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در مونوبلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.