نحوه‌ي اتصال به اينترنت در ماشين مجازي

۶۵۶ بازديد

 

به گزارش پايگاه اطلاعات علمي جهاد دانشگاهي اگر تا به امروز با ماشين‌هاي مجازي مانند vmware كار كرده باشيد، حتما با مشكلات اتصال به اينترنت در آن مواجه شده ايد. براي حل اين مشكلات بايد با روش‌هاي اتصال به شبكه در VM آشنا باشيد. ما در اين مطلب مي‌خواهيم كه به روش‌هاي اتصال شبكه پرداخته‌ و نحوه‌ي اتصال به اينترنت را در ماشين مجازي اموزش دهيم تا هر زمان كه با اين مشكل مواجه شديد، به راحتي بتوانيد آن را با حل كنيد.

در ابتدا روي تنظيمات شبكه در  vmware (بعد از اضافه كردن سيستم عامل) كليك كنيد. دقت داشته باشيد كه نيازي نيست سيستم عامل START شود. (اليته اگر هم فعال باشد، مشكلي نيست ولي بهتر است براي عملكرد بهتر سيستم عامل را غير فعال كنيد.)

سپس به بخش edit virtual machine settings براي تنظيمات سيستم عامل مورد نظر خود برويد. در پنجره‌ي باز شده تنظيماتي كه مربوط به بحث شبكه و اينترنت است را در بخش  Network Adapter مشاهده خواهيد كرد.

تنظيمات اتصال به اينترنت در vmware bridged :

با زدن اين گزينه اتصال اينترنت از سيستم عامل اصلي به سيستم مجازي سازي شده، آن هم به صورت مستقيم برقرار مي‌شود. در واقع اين سيستم مجازي به عنوان يك سيستم ديگر در شبكه‌ي داخلي شما قرار مي‌گيرد. براي مثال اگر آي پي داخلي سيستم اصلي 192.168.1.2 باشد، آي پي سيستم مجازي سازي شده 192.168.1.3 مي شود كه در اين صورت بهترين نوع اتصال را انتخاب كرده ايد و مشكلات در اين نوع از اتصال كمتر خواهد بود. مزيت اتصال به اينترنت در vmware به صورت bridge عبارت است از: اتصال مستقيم، قرار گيري در شبكه‌ي داخلي اصلي، استفاده از رنج اي پي درون شبكه داخلي اصلي، مشكلات كمتر و ...

NAT

در اين روش در سيستم مجازي سازي شده يك شبكه‌ي داخلي ديگر شكل مي‌گيرد و كاملا از سيستم اصلي جدا مي شود. در واقع رنج اي پي تغيير پيدا مي‌كند اما به طور كلي براي اتصال شبكه، از شبكه متصل شده به سيستم اصلي استفاده مي‌كند. NAT روش امن‌تري نسبت به bridged  است كه به صورت پيشفرض vmware آن را براي هر سيستمي در نظر مي‌گيرد و مي‌توانيد آن را تغيير دهيد. براي مثال اگر ip استفاده شده براي اتصال به اينترنت در vmware با رنج 192.168.1.2 باشد ، در حالت NAT اي پي از رنج ديگري استفاده مي كند مانند 192.168.120.100

مزيت هاي NAT 

 برخي از مزيت هاي NAT عبارتند از:

  • بيشتر بودن امنيت شبكه
  • استفاده از شبكه داخلي مجزا
  • استفاده از رنج اي پي
  • رفع ديگر مشكلات

البته حالت‌هاي اتصال به شبكه ديگري هم وجود دارد كه بيشتر براي انجام شبكه سازي سيستم‌هاي داخلي استفاده مي‌شود. براي استفاده از سيستم عامل‌هاي تست نفوذ مانند كالي لينوكس و اتصال به اينترنت در vmware اين دو بخش معرفي شده كافي است.

حال با مطالعه‌ي اين مطالب مي‌توانيد اتصال شبكه‌ي خود را به درستي انجام دهيد و در صورت وجود مشكل در هر كدام از روش‌ها مي‌توانيد از روش ديگري استفاده كنيد. اگر با استفاده از تنظيمات بالا باز هم مشكل اتصال به اينترنت شما حل نشود، بايد مودم يا دستگاه شبكه خود را بررسي كنيد.

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در مونوبلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.