تحصیل در قبرس شمالی (هزینه تحصیل در قبرس و واجد شرایط بودن)

۷۷ بازديد


قبرس شمالی کشوری امن و زیبا است که در وسط دریای مدیترانه واقع شده است. آب و هوای مطبوعی دارد و می توان گفت یک سوم جمعیت کشور را دانشجویان خارجی تشکیل می دهند. تحصیل در امن ترین کشور کوچک دنیا با کمترین هزینه احتمالا یکی از مهم ترین موارد برای مهاجران است. برای اطلاعات کامل در مورد تحصیل در قبرس شمالی، بقیه راهنماهای این صفحه را ببینید.

مدارس در قبرس شمالی

کودکان 4 تا 6 ساله می توانند در سیستم آموزشی قبرس شمالی به پیش دبستانی بروند. پیش دبستانی برای کودکان 4 تا 5 ساله اجباری نیست، اما برای کودکان 5 تا 6 ساله اجباری است. پیش مهدکودک در مدارس دولتی و غیرانتفاعی به همه کودکان ارائه می شود. والدین می توانند فرزندان 4 تا 6 ساله خود را به صورت رایگان در مدارس دولتی ثبت نام کنند.

سطح بعدی Ilk Ecole است، یک مدرسه ابتدایی برای کودکان 5 ساله. مرحله بعدی دوره سه ساله Urta Ecole یا دبیرستان (گرایش ایرانی قدیم) است. مقطع بعدی آموزش چهار ساله دبیرستان است که دانش آموزان می توانند رشته خود را انتخاب کنند (دبیرستان، موسسه فنی حرفه ای، دانشگاه ایران سابق و ...).

تفاوت بین مدارس دولتی و غیرانتفاعی در قبرس شمالی چیست؟

در کیفیت آموزشی تفاوت چندانی وجود ندارد و تفاوت اصلی در زمان تعطیلی مدارس است که در مدارس دولتی تا ساعت 13 و در مدارس غیرانتفاعی تا ساعت 18 برنامه ریزی شده است.

هزینه تحصیل در مدرسه در قبرس شمالی چقدر است؟

دولت قبرس شمالی آموزش رایگان در مدارس دولتی را برای افرادی که هر نوع اقامت دائم یا موقت در این کشور دارند ارائه می دهد. این بدان معناست که هر کسی که ویزای اقامت (موقت یا دائم) در قبرس شمالی داشته باشد می تواند فرزندان خود را در مدارس دولتی ثبت نام کند و از خدمات دولتی به صورت رایگان استفاده کند.

در این مدارس حتی سرویس رایگان است. برخی مدارس لباس فرم را از والدین دریافت می کنند و برخی مدارس این کار را نمی کنند. هزینه کتب درسی و نوشت افزار بر عهده دولت است. البته برخی از مدارس برای لوازم التحریر هزینه می گیرند. اما به همه دانش آموزان کتاب رایگان داده می شود.

در مدارس غیرانتفاعی، هزینه تحصیل از 3000 دلار در سال شروع می شود که شامل غذا و شهریه می شود. سرویس رفت و برگشت هزینه جداگانه ای دارد.

سیستم رتبه بندی مدارس در قبرس شمالی چگونه است؟

پایه دبستان عالی - خوب - متوسط ​​و نیاز به پیشرفت دارد و در دبیرستان بین 1 تا 10 نمره می گیرد.

چه زبان هایی در مدارس قبرس شمالی تدریس می شود؟

زبان تحصیل در تمامی مدارس (به جز مدارس بین المللی) ترکی است. اما اگر بچه هایتان ترکی نمی دانند نگران نباشید. زیرا در مدارس قبرس شمالی اگر فرزندان شما ترکی بلد نباشند مشکلی پیش نخواهد آمد. از آنجایی که قبرس شمالی کشوری مهاجرپذیر است، معلمان تجربه کافی برای برقراری ارتباط با دانش آموزانی که ترکی نمی دانند دارند. ضمناً دوره های ترکی به صورت رایگان در مدارس برگزار می شود و مطمئن باشید که فرزندان شما پس از چند ماه تحصیل، زبان ترکی را به خوبی یاد خواهند گرفت.

تحصیل در مدارس قبرس شمالی چه سودی برای آینده آنها خواهد داشت؟

اگر دانشجویی در قبرس شمالی تحصیل کرده باشد برای ورود به دانشگاه از مزایای ویژه ای مانند تخفیف در شهریه برخوردار است. این بدان معناست که تحصیل رایگان در قبرس شمالی امتیازی برای ورود به دانشگاه محسوب می شود. البته دانش آموزانی که در مدارس دولتی یا غیرانتفاعی تحصیل می کنند می توانند به عنوان دانش آموزان دبیرستانی در ترکیه از این خدمات بهره مند شوند.

چرا ادامه تحصیل در قبرس شمالی؟

دلایل ادامه تحصیل در قبرس از دیدگاه بسیاری از دانشجویان بین المللی شامل مواردی است که در جدول زیر مشاهده می کنید:

نوردسیپرن

⭐ هزینه زندگی در قبرس، هزینه پایین زندگی به لیر ترکیه

⭐ هزینه دانشگاه قبرس کم است

⭐ بورسیه تحصیلی قبرس، بورسیه تحصیلی تضمینی بین 20 تا 80٪

تا پایان دوره تحصیلی به مدت یک سال به عنوان خانواده دانشجو در قبرس بمانید و شرکا می توانند از امکانات رایگان دولتی مانند خدمات درمانی و تحصیل رایگان و همچنین افتتاح حساب بانکی بین المللی و دریافت کارت ویزا استفاده کنند. و مسترکارت (کارت اعتباری و کارت نقدی). )

⭐فرهنگ و زبان قبرس، نزدیکی فرهنگ، زبان و سبک غذایی ساکنان قبرس شمالی به مردم ایران. مهمان نوازی و عدم وجود نژادپرستی

⭐گواهی زبان قبرس مدرک زبان لازم نیست

⭐ وضعیت مالی قبرس، بدون نیاز به منابع مالی

(در صورت تمایل شرکای دانشجویی برای ویزای یک ساله به منابع مالی نیاز خواهند داشت.)

⭐زمانی که وضعیت ویزای قبرس را پذیرفتید، نیازی به ویزای تحصیلی ندارید

⭐خدمات پزشکی قبرس تمامی خدمات پزشکی برای شما رایگان است. https://euromy.info


سایر کشورهای اروپایی

هزینه زندگی در سایر کشورهای اروپایی هزینه زندگی به یورو

هزینه های دانشگاه در سایر کشورهای اروپایی، هزینه های آموزش عالی در دانشگاه ها و مراکز تحقیقاتی

وضعیت بورسیه در سایر کشورهای اروپایی، شانس متقاضیان برای گرفتن بورسیه تحصیلی پایین است

در یکی دیگر از کشورهای اروپایی زندگی کنید که در بهترین حالت، ویزای توریستی کوتاه مدت برای افراد مجردی است که برای دریافت ویزا و زمان حضور در سفارت مشکل دارند.

فرهنگ و زبان سایر کشورهای اروپایی، شرایط تبعیض نژادی در اکثر کشورهای اروپایی و کمبود غذا و سبک زندگی در ایران.

سایر کشورهای اروپایی به مدرک زبان آیلتس یا تافل نیاز دارند

وضعیت مالی سایر کشورهای اروپایی، عملکرد مالی بالای دانشجویان

(در صورتی که دانشجو مایل به اخذ ویزای توریستی کوتاه مدت باشد، باید توان مالی بالا و مدارک اضافی را به سفارت مربوطه ارائه دهد)

وضعیت ویزای سایر کشورهای اروپایی پس از تایید، احتمال ریجکت شدن ویزای شما وجود دارد. علاوه بر این، شما یک پروسه طولانی و دشوار برای گرفتن ویزا دارید

خدمات پزشکی در سایر کشورهای اروپایی خدمات پزشکی در اکثر نقاط در قیمت گنجانده شده است

مدارک مورد نیاز برای تحصیل در قبرس چیست؟

همانطور که گفته شد برای ورود به دانشگاه های قبرس نیازی به داشتن مدرک زبان ندارید. زیرا همه دانشگاه ها در ابتدای هر ترم (سالی دو بار) آزمونی مشابه مانند آیلتس برگزار می کنند. و متقاضی بسته به نمره ای که می گیرد یا ادامه تحصیل می دهد یا مجبور می شود با واحد زبان بگذرد یا یک یا دو ترم در یک کالج زبان خاص بخواند.

برای تحصیل در رشته پزشکی و دندانپزشکی باید دارای مدرک لیسانس در رشته تجربی یا ریاضی باشید. همچنین میانگین بالای 16 برای دانشگاه مدیترانه شرقی و دانشگاه خاور نزدیک و میانگین بالای 14 برای دانشگاه بین المللی قبرس مورد نیاز است.

داشتن مدرک تحصیلی مرتبط با رشته تحصیلی در مقطع کارشناسی ارشد الزامی نیست و دانشجویان در صورت تمایل به تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد در رشته مورد علاقه می توانند یک یا سه واحد را بگذرانند.

مدرک لیسانس یا فوق لیسانس مربوطه برای تحصیل در مقطع دکترا الزامی است. تهیه پروپوزال دکتری نیز ضروری است.

اصل مدرک + ترجمه رسمی دیپلم + اصل مدرک دیپلم + ترجمه رسمی مدارک + عکس پرسنلی 3.4 با کاغذ سفید + سربرگ تحصیل در مقطع کارشناسی الزامی است.

کلیه مدارک مورد نیاز برای کارشناسی + اصل مدرک کارشناسی و ترجمه رسمی آن + کپی اصل کارشناسی و ترجمه مدارک مورد نیاز برای مقطع کارشناسی ارشد

کلیه مدارک مورد نیاز برای کارشناسی ارشد + اصل مدرک کارشناسی ارشد و ترجمه رسمی + اصل ریز نمرات کارشناسی ارشد و ترجمه رسمی + پروپوزال تحقیق دکتری + رزومه و مقالات در صورت نیاز به مدارک برای دوره دکتری

شرایط تحصیل در قبرس

برای حفظ امنیت ملی، دولت قبرس شمالی قوانین مهاجرت را تشدید می کند. یکی از نکات مهم در مورد ویزای تحصیلی هم برای دانشگاه ها و هم برای مراجع مهاجرتی این است که دانشجو در واقع تحصیل می کند. به عنوان مثال، به دلیل سهولت اخذ ویزای تحصیلی خارج از کشور، افرادی که از این روش استفاده می کنند و در کلاس های درس شرکت نمی کنند، از دانشگاه اخراج می شوند و اگر دانشجویی از دانشگاه اخراج شود، پلیس مهاجرت به او مهلتی در حدود یک ماه می دهد. ماه برای خروج از کشور و جریمه به ازای هر روز خروج از کشور جریمه می شود.

در صورت ارتکاب جرم در حین تحصیل؛ دانشجو اخراج می شود و اجازه ورود مجدد به کشور را نخواهد داشت. ذکر این نکته ضروری است که تمامی دانشجویان پس از اتمام تحصیل در قبرس باید کشور را ترک کنند. تنها راه تمدید اقامت، خرید ملک یا تبدیل ویزای تحصیلی به ویزای کار خواهد بود.

نحوه تحصیل در قبرس

تحصیل در قبرس به زبان انگلیسی یا انگلیسی انجام می شود. در دو دانشگاه در مدیترانه شرقی، EMU و دانشگاه شرق، NEU، بسیاری از دوره ها به زبان انگلیسی ارائه می شود. یادگیری زبان ترکی در قبرس برای کسانی که قصد کار در قبرس شمالی را دارند مفید خواهد بود. دامنه دروس در تمام سطوح بسیار گسترده است و دروس معمولاً به زبان انگلیسی تدریس می شوند.

EMU (مدیترانه شرقی) و NEU (خاور میانه) از جمله دانشگاه هایی هستند که آموزش آنلاین ارائه می دهند. چندین رشته کارشناسی ارشد و دکتری در این دانشگاه ها از طریق آموزش از راه دور انجام می شود و این فرصت بسیار خوبی برای کسانی است که فرصت تحصیل در قبرس را ندارند اما می خواهند در یک دانشگاه معتبر خارجی تحصیل کنند.

درخواست ویزای تحصیلی قبرس

فرآیند اخذ ویزای تحصیلی قبرس بسیار ساده و آسان است. داوطلبانی که پس از دریافت درخواست برای تحصیل در قبرس اقدام می کنند. شما ملزم به پرداخت شهریه اولیه در دانشگاه هستید. پس از پرداخت، دانشگاه برای دانشجویان نامه پذیرش صادر می کند. این صفحه شامل شماره دانشجویی متقاضی و نامه ای است که به پلیس مهاجرت فرودگاه ارجان نوشته شده است با محتوای زیر: این فرد دانشجوی رسمی دانشگاه ما است و شما باید مراحل ویزای دانشجویی را تکمیل کنید.

دانشجو پس از گذراندن از پلیس فرودگاه و اخذ ویزای فرودگاهی به مدت 3 ماه؛ ورود به قبرس شمالی و پس از ثبت نام رسمی در دانشگاه؛ برای مسکن دانشجویی اقدام کنید. درخواست اقامت به صورت آنلاین ارسال می شود و دانشجو می تواند برای یک دوره شش ماهه، یک ساله یا دو ساله برای ویزای دانشجویی اقدام کند.

مراحل به صورت آنلاین انجام می شود، شما نیازی به حضور فیزیکی در ادارات دولتی ندارید. تمام کاری که دانش آموزان باید انجام دهند این است که یک تست سلامتی بدهند که نشان دهد فرد متقاضی تحصیل در قبرس به بیماری های عفونی مبتلا نیست.

هزینه های تحصیل و زندگی دانشجویی در قبرس شمالی

هزینه های زیر به لیر ترکیه پرداخت می شود، اما از آنجایی که لیر ارز ثابتی نیست، برای بهتر شدن قیمت و عدم تغییر به موقع نرخ تورم لیر، آن را به دلار تبدیل می کنیم.

مسکن دانشجویی 250 دلار در ماه است (شامل آب، برق، اینترنت و نظافت).

غذای ماهیانه از 150 دلار به بالا

بلیت فیلم سرگرمی دانشجویی: یک دلار

هزینه های خام کامپیوتر بولینگ کارتینگ: سه دلار یا بیشتر

اجاره خودرو: 20 تا 30 دلار در روز

هزینه عضویت در باشگاه ورزشی مربوط به سلامت: 25 تا 50 دلار برای هر ماه و بالاتر

وسایل شخصی و مراقبت های بهداشتی: 20 تا 100 دلار در ماه

هزینه روزانه بسته های تلفن همراه (اینترنت، تماس و پیامک): از 10 دلار در ماه - غذا در رستوران: از 2 تا 20 دلار

لوازم التحریر و کتاب های درسی برای یک ترم: 20 تا 50 دلار

حمل و نقل 10 دقیقه مسیر: 3 دلار

(اتوبوس دانشگاه برای دانشجویان رایگان است)

معایب و مزایای تحصیل در قبرس

عیب تحصیل در قبرس شمالی کوچک بودن این کشور است: قبرس شمالی دارای پنج شهر اصلی و روستای زیبا است و جمعیت کل این کشور کمتر از یک میلیون نفر است.

بازار کار قبرس: اقتصاد این کشور مبتنی بر ساخت و ساز و گردشگری است. اگر مطالعات شما در این راستا نیست، نباید امید زیادی به کار آینده در این کشور داشته باشید.

عدم عضویت قبرس شمالی و جنوبی در معاهده شینگن: اخذ ویزای شینگن از قبرس شمالی اصلا سخت نیست، اما مراحل اداری وجود دارد که متقاضی باید آنها را طی کند.

مزایای تحصیل در قبرس شمالی 1: بدون نیاز به منابع مالی

2: در حین مطالعه به شرکا اجازه دهید

3: مجوز کار پاره وقت

4: بیمه و مراقبت های بهداشتی جامع برای دانش آموزان

5: قابلیت تنظیم واحدهای استاندارد

6: نداشتن شرایط سنی

7: ناآگاهی در چت آکادمیک

8: بدون نیاز به مهارت زبان.

یک شهر دانشجویی در قبرس شمالی

قبرس شمالی کشوری کوچک با پنج استان بزرگ است. شهر دانشجویی در قبرس شمالی فاماگوستا است. حدود یکصد و بیست هزار دانشجوی بین المللی در این کشور زندگی می کنند که بیش از هفتاد درصد آنها در فاماگوستا زندگی می کنند.

بسیاری از دوستانی که در مورد هزینه تحصیل در قبرس تحقیق می کنند همیشه از ما می پرسند که فاماگوستا با ماگوسا چه تفاوتی دارد. اول از همه بگوییم که تلفظ Magusa اشتباه است و تلفظ صحیح Mousa است. زیرا املای ترکی این شهر MAĞUSA است و تلفظ صحیح آن g نیست.

مائوسا مرکز استان فاماگوستا است.استان فاماگوستا استان بزرگی است. این شامل Iskele یا Iskele می شود. فاماگوستا یک شهر ساحلی زیبا است که در شرق جزیره واقع شده است. و بسیاری از عتیقه های زیبا و غنی وجود دارد. از جمله قلعه اتللو. و خرابه های باستانی سالامیس

دلیل اصلی افزایش تعداد دانشجویان خارجی در این شهر هزینه کم زندگی و تفریح ​​و مهم ترین آن موقعیت مکانی قدیمی ترین و معتبرترین دانشگاه قبرس شمالی یعنی دانشگاه مدیترانه شرقی است. دانشگاه AMU شرایط پذیرش آسانی دارد، اما گرفتن مدرک در این دانشگاه کار آسانی نیست و دانشجویان باید واقعا سخت تلاش کنند و دوره ها را درک کنند.

جالب است بدانید که بسیاری از دانشجویانی که در گیرنه و لفکوشا تحصیل می کنند نیز در فاماگوستا زندگی می کنند. همه دانشگاه ها دارای خدمات بین شهری رایگان هستند. و همین مشکل باعث شده است که بسیاری از دانشجویان فاماگوستا را برای زندگی و دانشگاه های دیگر شهرهای دیگر را برای تحصیل انتخاب کنند.

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در مونوبلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.