هشدار هواشناسي نسبت به افزايش ارتفاع موج در نواحي ساحلي

۶۹ بازديد

سازمان هواشناسي نسبت فعاليت سامانه جوي، افزايش تلاطم و ارتفاع امواج در خليج فارس، درياي عمان و درياي خزر از فردا تا دوشنبه (۱۵ تا ۱۸ اسفند) خبر داد.

به گزارش ايسنا، سازمان هواشناسي با صدور هشداري نارنجي رنگ آورده است: وزش باد شديد و افزايش ارتفاع امواج بين ۲ تا ۳ متر و در نقاط فراساحلي تا ۳.۵ متر فردا (۱۵ اسفند) در مناطق مركزي و شرقي خليج فارس، نواحي ساحلي و دور از ساحل بوشهر و غرب هرمزگان ‌پيش‌بيني مي‌شود.

همچنين تداوم اين شرايط روز شنبه (۱۶ اسفند) در تنگه هرمز، مناطق مركزي و شرقي خليج فارس، نواحي ساحلي و دور از ساحل بوشهر و هرمزگان دور از انتظار نخواهد بود.

در ادامه اين هشدار آمده است كه روز يكشنبه (۱۷ اسفند) وزش باد شديد و افزايش ارتفاع امواج در نيمه شرقي خليج فارس، تنگه هرمز، نواحي ساحلي و دور از ساحل هرمزگان و بوشهر ‌پيش‌بيني مي‌شود. در چنين شرايطي آسيب ديدن شناورهاي سبك و نيمه سنگين، غرق شدن شناگران و قايق‌هاي كوچك، پاره شدن تورهاي صيادي، اختلال در فعاليت‌هاي دريايي در ساحل و فعاليت‌هاي فراساحل دور از انتظار نيست.

سازمان هواشناسي در اين هشدار نسبت به ممنوعيت تفريحات آبي و شنا، ممانعت از تردد با شناورهاي سبك، نيمه‌سنگين و تفريحي و فعاليت شيلاتي و محدوديت در فعاليت فعالان در پشتيباني صنايع دريايي به‌ويژه فراساحل توصيه كرده است.

سازمان هواشناسي همچنين با صدور هشداري زرد رنگ به توصيف دو سامانه جوي ‌پرداخته و نسبت به وزش باد شديد و افزايش ارتفاع موج بين ۱ تا ۱.۵ متر و در نقاط فراساحلي تا ۲ متر طي سه روز آينده هشدار داده است.

در ادامه هشدار آمده است كه اين شرايط جوي فردا (۱۵ اسفند) در غرب خليج فارس، نواحي ساحلي و دور از ساحل خوزستان و روز شنبه (۱۶ اسفند) در درياي عمان و غرب خليج فارس، نواحي ساحلي و دور از ساحل سيستان و بلوچستان، خوزستان و هرمزگان ‌پيش‌بيني مي‌شود.

همچنين تداوم اين شرايط تا يكشنبه (۱۷ اسفند) در درياي عمان و نيمه غربي خليج فارس، نواحي ساحلي و دور از ساحل خوزستان، بهشهر، هرمزگان و سيستان و بلوچستان دور از انتظار نخواهد بود.

در ادامه اين هشدار آمده است كه وزش باد شديد و افزايش ارتفاع امواج فردا (۱۵ اسفند) در شرق درياي خزر، ناحيه ساحلي و دور از ساحل گلستان و يكشنبه (۱۷ اسفند) در مناطق غربي و مركزي درياي خزر، نواحي ساحلي و دور از ساحل گيلان و مازندران نيز ‌پيش‌بيني مي‌شود. همچنين نسبت به فعاليت اين سامانه در درياي خزر، نواحي ساحلي و دور از ساحل گيلان، مازندران و گلستان طي دوشنبه (۱۸ اسفند) هشدار داده است.

درچنين شرايطي احتمال غرق شدن شناگران و قايق‌هاي كوچك، آسيب ديدن شناورهاي سبك و نيمه سبك، پاره شدن تورهاي صيادي، اختلال در فعاليت‌هاي دريايي در ساحل و فعاليت هاي فراساحل وجود دارد. از اين رو سازمان هواشناسي نسبت به احتياط در شنا و تفريحات آبي، احتياط در تردد شناورهاي تفريحي، سبك و نيمه سبك و فعاليت هاي شيلاتي توصيه شده است.

به گزارش ايسنا، در هشدار نارنجي ‌رنگ سازمان هواشناسي پيش‌بيني مي‌شود كه پديده‌اي جوي اثرات منفي به دنبال داشته باشد و خسارت‌هاي احتمالي را سبب شود. هشدار نارنجي براي آماده‌باش دستگاه‌هاي مسئول براي مقابله با يك پديده خسارت‌زا صادر مي‌شود. همچنين هشدار زرد رنگ به معناي اين است كه پديده‌اي جوي رخ خواهد داد كه ممكن است در سفرها و انجام كارهاي روزمره اختلالاتي را ايجاد كند. اين هشدار براي آگاهي مردم صادر مي‌شود تا بتوانند آمادگي لازم را براي مواجهه با پديده‌اي جوي داشته باشند كه از حالت معمول كمي شدت بيشتري دارد. از سوي ديگر مسئولان نيز در جريان اين هشدارها قرار مي‌گيرند تا اگر لازم باشد تمهيداتي را بينديشند.

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در مونوبلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.