چرا پخش یک تجارت خوب است؟

۱۴۷ بازديد


مشاغل اسپیکینگ مزایای خاصی نسبت به مشاغل دیگر دارند. در این مقاله به این خواهیم پرداخت که چرا صحبت کردن چیز خوبی است. از آکادمی علی حاجی پور گویندگان به من بپیوندید.

سرمایه اولیه کم مواد اولیه صفر!

اگر می خواهید یک فضای ساده برای یک مغازه یا کارگاه تولیدی در هر نقطه از شهر خود اجاره کنید و در آنجا کسب و کار راه اندازی کنید، چه هزینه هایی باید انتظار داشته باشید؟ اجاره فضا، خرید تجهیزات، خرید مواد اولیه یا کالا، استخدام فروشنده و موارد دیگر.

یا رانندگی بلد هستید و می خواهید در تاکسی اینترنتی مانند اسنپ کار کنید حداقل چیزی که نیاز دارید یک ماشین (حداقل یک ماشین لوکس) است. قیمت پراید کارکرده در حال حاضر چقدر است؟

برای این هزینه ها چقدر سرمایه گوینده رادیو نیاز دارید؟ عددی که به ذهنتان می رسد را به خاطر بسپارید. بیایید آن را با اعدادی که اکنون به شما خواهم گفت مقایسه کنیم.

برای سخنران بودن، به یک سر نیاز دارید. اول هزینه تحصیل، اینکه شرکت در یکی دو دوره جامع و عالی سخنرانی (هزینه یک، دو، سه میلیون تومان) می تواند به شما آموزش کافی برای کسب درآمد بدهد. دوم، هزینه تبلیغات (اجاره) استودیو یا خرید تجهیزات. استودیو ماهی هزینه زیادی ندارد. در یک استودیو خوب، هر ساعت حدود 70-100 هزار تومان است. اگر می خواهید تجهیزات را بخرید، می توانید با ده تا پانزده میلیون تومان برای خود یک استودیوی خانگی درجه یک تجاری بسازید.

برای شروع نیازی به استودیو خانگی ندارید و می توانید از آن برای کارهای تجاری خود استفاده کنید. مواد اولیه این کار چیست؟ صدای او!

پس سرمایه اولیه شما دو تا سه میلیون تومان شهریه و بس! گوینده دوبلور مرد

حالا آن هزینه حداقل دو تا سه میلیونی را برای ساخت یک مغازه یا کارگاه تولیدی مقایسه کنید... جایگذاری واقعاً سودآور به نظر می رسد!

بهره وری بالا و پرداخت

هر کاری را وارد کنید، حقوق شما ساعتی پانزده یا بیست هزار است. اما آیا می دانید یک ناشر چقدر درآمد دارد؟

به اسپیکرها به صورت روزانه پرداخت نمی شود، اما معمولاً به صورت پروژه ای صورتحساب دریافت می کنند و بسته به نوع پروژه، به شما دستمزد می رسد.

تیزر دستمزد 30 تا 1 دقیقه کار از 200 هزار تومان شروع می شود و به چند میلیون تومان می رسد! شاید فکر کرده باشید چه کسی حاضر است میلیون ها دلار برای 30 ثانیه صدا خرج کند. پاسخ شما می تواند یک برند معروف، یک سازمان بزرگ، یک اداره دولتی و غیره باشد. کیفیت کار و از همه مهمتر شهرت آنها برای آنها بسیار مهم است و حاضرند هزینه زیادی را برای بدست آوردن کار خرج کنند. به بهترین شکل ممکن انجام شود.

دستمزد این شغل، یعنی زیاد است; این بدان معناست که اگر در کار مهارت داشته باشید، برای کار کمتر دستمزد بیشتری دریافت خواهید کرد. اما این را به شما بگویم که در ابتدای کار، هیچکس برای یک تیزر دو میلیون تومان به شما پول نمی دهد. باید بدانید که برای ارتقاء در این رشته تلاش زیادی می شود، اما حداقل دستمزد و حقوق در مقایسه با مشاغل دیگر بسیار بالاست.

کار دوم خیلی خوبه

اگر صحبت کردن را به عنوان یک شغل نیمه وقت در نظر می گیرید، باید چندین ساعت در روز را به این کار اختصاص دهید. بازاریابی، مذاکره، قرارداد و اجرا تا دو ساعت در روز طول می کشد (مگر اینکه پروژه بزرگی داشته باشید). برای اکثر دوستان من حرف زدن شغل دوم است و درآمد خوبی هم از آن کسب می کنند. برخی از دوستان از آن به عنوان جریان نازک یاد می کنند; اما اگر گوینده خوبی باشید و تکنیک های بازاریابی سخنرانی خود را به خوبی بلد باشید، درآمدی که از این شغل به دست می آورید می تواند بیشتر از شغل اصلی شما باشد.

کار خوب

نمی دانم چند نفر از شما لذت حضور در پشت میکروفون را تجربه کرده اید، اما هر بار که پشت میکروفون می نشینم، خنده دارترین کار دنیا را انجام می دهم و آن را با دنیا عوض نمی کنم. البته این تنها احساس من نیست، بلکه بسیاری از همکارانم هم هستند. امیدوارم هر چه زودتر این لذت را تجربه کنید.

موقعیت اجتماعی

اکثر مردم به ما مثبت نگاه می کنند. جامعه ما گویندگان را افرادی محترم، هنرمند و خوش صدای می داند و آنها را فرهنگی می داند. در بسیاری از مواردی که مردم در مورد کار من سوال کرده اند و من به آنها پاسخ داده ام، دیده ام که بعد از آن با من احترام بیشتری نسبت به ابتدای صحبت من داشته اند.

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در مونوبلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.